Kjøpsvilkår

Innledning
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelige på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder her.

1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

2. Partene
Selger er Norwegian Watch Company AS, Storgata 98, 3921 Porsgrunn, e-post: nwc@nwc.no, telefon: 970 44 133, organisasjonsnummer: 917 212 848, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris
Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Betaling
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

6. Levering
Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

7. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller kjøpers representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

8. Angrerett
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. Angrefristen begynner å løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt. Ved bruk av angreretten må varen være ubrukt, uten skader, riper, etc. og leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker returkostnader. Selgeren tilbakebetaler kjøpesummen senest 14 dager etter melding om angrerett er mottatt.

9. Forsinkelse og manglende levering
Hvis selger ikke leverer varen eller leverer for sent, kan kjøper etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning i tråd med forbrukerkjøpslovens bestemmelser.

10. Mangel ved varen – reklamasjon
Ved mangel ved varen må kjøper reklamere til selger innen rimelig tid, og senest to måneder etter at mangelen ble oppdaget. Reklamasjon kan gjøres inntil to år etter kjøpstidspunktet. Ved godkjent reklamasjon dekker selger kostnader til retting, ny vare, prisavslag, heving av avtalen eller erstatning.

11. Kjøpers mislighold
Ved mislighold fra kjøpers side, herunder manglende betaling, kan selger holde tilbake varen, heve avtalen, kreve renter og/eller erstatning i tråd med gjeldende lovgivning.

11. Garanti
Eventuell garanti gitt av selger eller produsent er tillegg til kjøpers lovfestede rettigheter.

12. Personopplysninger
Selger behandler personopplysninger kun i den grad det er nødvendig for å oppfylle avtalen. Opplysninger utleveres kun dersom nødvendig for gjennomføring av avtalen, eller lovpålagt.

13. Kontaktinformasjon og klager
Norwegian Watch Company AS
Org.nr: 917 212 848
Adresse: Storgata 98, 3921 Porsgrunn
E-post: nwc@nwc.no
Telefon: 970 44 133

Dersom partene ikke blir enige ved en tvist, kan kjøper kontakte Forbrukertilsynet for mekling: telefon 23 400 600, www.forbrukertilsynet.no. Klage kan også sendes via Europa-Kommisjonens klageportal.